Programok

ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - Kiállításmegnyitó

1/1

ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - forrás: HBM Építész Kamara

?>
ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - forrás: HBM Építész Kamara
1/1

ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - forrás: HBM Építész Kamara

ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - Kiállításmegnyitó
Programok

ICONIC RUINS? / IKONIKUS ROMOK? - Kiállításmegnyitó

2020.09.07. 11:51

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Debrecen, Magyarország

Építészek, alkotók:
Petr Vorlik, Henrieta Moravčíková, Anna Cymer, Mészáros Abel

Cég, szervezet:
Cseh Centrum, Hajdú-Bihar Megyei Építész Kamara

Esemény kezdete:
2020.09.10. 17:00
Esemény vége:
2020.09.25. 17:00

Címkék:
szocialista építészet, V4

Letölthető dokumentumok:

A Hajdú-Bihar Megyei Építész Kamara és a Cseh Centrum szervezésében kiállítás nyílik a visegrádi országok háború utáni szocialista építészetéről 2020. szeptember 10-én 17:00 órakor Debrecenben.

A kiállítás feltérképezi a V4 országokban a szocialista építészet fejlődését. Az épületeket külön tipológiai csoportokba rendezve mutatja be: kultúra, média, oktatás, kereskedelem, nemzetközi reprezentáció (hotelek), sport, infrastruktúra, adminisztráció, valamint államigazgatás. A fotóanyagot az épületek jelenlegi állapotára és felhasználására vonatkozó adatok egészítik ki. A kiállítás szándéka, hogy áttekintést nyújtson a visegrádi országok: Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia háború utáni építészetéről egészen 1989-ig.

Kurátorok:
Petr Vorlik építészettörténész (CZ)
Henrieta Moravčíková építészettörténész (SK)
Anna Cymer építészettörténész (PL)
Mészáros Ábel építészettörténész (HU)

Helyszín:
Hajdú-Bihar Megyei Építész Kamara kiállító terme
4028 Debrecen, Sarló utca 3., Fszt.

Időpont:
2020. szeptember 10. (csütörtök) 17:00 óra

Köszöntőt mond:
China Tibor építész, a HBM-i Építész Kamara elnöke

A kiállítást megnyitja:
Fodor Dániel építész

Megtekinthető:
2020. szeptember 25-ig

A rendezvény díjmentes, az akkreditáció (MÉK) továbbképzési pontért folyamatban van!

 

Szerk.: Sütöri Laura

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk